Innovatin Essence

Fókuszban az ötleted!

A vállalkozásindítás egyszerű lépései

Mindig is arról álmodtál, hogy saját vállalkozást alapítasz? Van egy szuper ötleted, ami már csak megvalósításra vár? Akkor nézzük meg, hogyan érdemes elindulnod az úton!
01_1.jpg

Sokaknak van egy rendkívüli ötlete, de aztán valamiért örökre a fiók mélyén hever, mert nem tudják, hogyan érdemes belekezdeni, mik a kezdeti lépések a megvalósítás felé. Pedig ma már rengeteg ember dolgozik ilyen formában, így lehet tanácsot kérni, vagy az interneten is kutakodni az indulásról. Ha te is hasonló cipőben jársz, akkor olvasd végig a tanácsainkat!

Mit fogsz csinálni?

Nem kell azonnal könyvelőt keresni vagy ügyvédhez rohanni a cégalapítás miatt, csupán választ adni erre az egyszerű kérdésre: Mit fogsz csinálni? Ugyanis hiába az ötlet, ha az nincsen megfogalmazva és átgondolva rendesen. Első lépésként járd körbe jó alaposan, vizsgáld meg több szempontból. Ugyanis fontos megértened, hogy mennyire versenyképes az ötleted, mennyire telített a piac, lesz-e rá kereslet és miért van igénye másoknak arra a termékre vagy szolgáltatásra, amit te nyújtani fogsz? Azt sem szabad elhanyagolnod, hogy a tervedért egyáltalán hajlandóak-e az emberek majd pénzt adni?

Azt gondolhatod, hogy elég az ötlet, de addig semmiképpen ne vágj bele, amíg a fenti kérdésekre nem válaszoltál, mert könnyen lehet, hogy kudarccal végződik már a legelején. Viszont ezekkel a válaszokkal fejlődhetsz, finomíthatod a tevékenységedet, új dolgokat találhatsz ki és a végeredmény egy olyan kidolgozott ötlet lesz, ami már csak a megvalósításra vár.

Mit, mikor kell megtenned, hogy ezt megvalósítsd?

A kidolgozott ötlettel a kezedben azonban még mindig nem a könyvelődhöz vezet az út, hogy ezentúl KATA adózási formát ölts. A következő lépés, hogy átgondold, mire lesz szükséged a megvalósításhoz. Ebbe bele tartozik, hogy költségtervet készítesz, hogy a szükséges eszközök beszerzése, anyagköltség és egyéb fenntartási költségek mennyibe kerülnek majd, valamint mennyiért tudod eladni a termékedet, szolgáltatásodat. Ugyanis, ha nincsen elegendő tőkéd, akkor érdemes egy befektetőt keresni, hogy ne hitelből kelljen mindent felépíteni. Emellett az sem elhanyagolható szempont, hogy tudod-e otthonról végezni a munkádat vagy szükséged van-e egy üzlethelyiségre?

Ezután a következő lépés, hogy átgondolod, kinek is szeretnél értékesíteni, tehát meghatározod a célközönséged. Ez alapja annak, hogy meg tudd majd őket szólítani és kitaláld, hol érdemes reklámoznod a vállalkozásodat.

És csak most jön az a pont, amikor átgondolhatod, hogy milyen üzleti formában tudsz majd működni, hogy elegendő-e az egyéni vállalkozás vagy érdemes céget alapítanod? Ezeket a lépéseket aztán írd fel, hogy ténylegesen lásd, mit, mikor és hogyan kell megtenned ahhoz, hogy megvalósíthasd az ötleted.

02.jpg

Vágj bele!

Igen, végre elérkeztünk ahhoz a ponthoz, amikor van egy jól átgondolt ötleted, átgondoltad azokat a dolgokat, amikre szükséged lehet a megvalósításhoz és már csak az van hátra, hogy ténylegesen belevágj. Ha jelenleg alkalmazott vagy, akkor egy korábbi bejegyzésben írtunk róla, hogyan léphetsz ki a vállalkozói világba. Szóval itt az ideje, hogy belevágj!

Tervezd meg előre, hogy mikor melyik lépést fogod megvalósítani az induláshoz, szabj magadnak határidőket. Konzultáj más vállalkozókkal, akár hasonló területen is, mint amit te választottál, mert ezzel tapasztalatot tudsz gyűjteni és az esetleges nehézségekhez is kapsz majd tanácsokat. Készülj fel lelkileg is a problémákra, mert bizony nem mindig sikerül minden elsőre, de ez ne szegje kedved. Végül készítsd el a márkaterved, mert így lesz kerek egész az ötleted. Ebben szerepelni fog mindaz, ami a sikerhez kell, egyfajta megvalósítási terv lesz a kezedben.

Ha úgy érzed, hogy egyedül nehezen megy, akkor várunk mentorprogramunkba, ahol segítünk az első lépésektől kezdve. Ha pedig egyedül szeretnéd beindítani a vállalkozásod, akkor ajánljuk a Fókuszban az ötleted! ebookot, ami lépésről-lépésre segít elkészíteni a márkaterved.

ESSENCE

fotó: Unsplash

Facebook oldaldoboz