Innovatin Essence

Fókuszban az ötleted!

Azt hiszed jól kezeled az Instagramot? Lehet, hogy tévedsz!

01_2.jpg

Ma már a legkisebb vállalkozás is jelen van az Instagramon, mivel a több, mint 2 millió magyar felhasználóval ez egy olyan terület, ahol akár ingyen is hihetetlenül nagy eredményeket lehet elérni. Azonban nagyon nem mindegy, hogy valaki hogyan kezeli az oldalát, mert így potenciális ügyfelektől eshet el vagy éppen nem megfelelő képet alakít ki a márkájáról.

Ha te is a saját magad marketingese vagy, akkor nézd meg az alábbi listát és gondold végig, hogy mi jellemző rád, mert lehet, hogy rosszul kezeled az Instagram fiókod.

Előre tervezel?

Nem győzöm hangsúlyozni, mennyire fontos a tervezés. Azon túl, hogy magadnak is időt szabadítasz fel, a posztok minőségén is látszik, mennyire átgondoltak. Amikor csak úgy osztasz meg valamit, hogy nagyon kellene már egy bejegyzés, akkor ugyanis órákat gondolkodhatsz rajta, biztosan nem jön az ihlet. Ezt pedig a közösséged észre fogja venni és nem kedveli a tartalmaidat, kikövet vagy egyáltalán nem figyelnek fel rád. Emellett egy akció, esemény, kampány vagy új termék, szolgáltatás bevezetésénél nagyon fontos, hogy időben kommunikálj róla, ne hagyd az utolsó pillanatra, mert így nem lesznek eredményeid.

A célcsoportodnak kommunikálsz?

Nagyon alap dolognak tűnik, de érdemes ezen is elgondolkodnod. Ugyanis sem a szövegek nyelvezetében, sem a vizuális megjelenésben nem elhanyagolható szempont, hogy úgy szólítsd meg a közösséged, hogy az valóban célba érjen. Gondolj az Instagramra úgy, mintha személyesen mesélnél nekik valamit, nem kell szakszavakat beletenni (hacsak nem a szakmabeliek a célcsoportod tagjai) és nem kell körmondatokban beszélni, egyszerűen kell kommunikálni. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy tudd, kik tartoznak a célcsoportodba.

Érthető a márkaüzeneted?

Nem szeretnék most abba belekezdeni, hogyan tudsz márkaüzenetet megfogalmazni, de tanácsadásokon és rendezvényeken is sokszor találkoztam olyanokkal, akik elindították a vállalkozásukat, de igazából nem fogalmazták meg, hogy milyen céljaik vannak és mit szeretnének elérni. Ezért hiányzott a márkaüzenet is. Emiatt sajnos a kommunikáció is azt tükrözte, hogy írt a márkáról, a szolgáltatásokról, de nem volt összeszedett, csapongott és egyáltalán nem lehetett érteni, hogy milyen vásárlói problémára is ad választ. Ebbe a hibába ne essél bele és fogalmazd meg még ma az üzeneted, mert csak így fognak megérteni!

Használsz CTA-t?

A CTA az a call-action, azaz egy olyan felhívás, ami cselekvésre sarkallja őket. Ugyanis bármilyen szép képeket teszel ki, ha nem szövöd bele elegánsan, hogy mihez kezdjenek ezzel, akkor sajnos nem érsz el eredményeket. Nyugodtan mondd meg a közösségednek, ha azt szeretnéd, hogy lájkoljanak, megosszanak valamit vagy kattintsanak a weboldaladra és vásároljanak.

Vannak eredményeid?

Talán ez a leggyakoribb hiba, hogy hónapokon keresztül kezeled az oldalad, de azt látod, hogy nem növekszik a követőbázis, nem keresnek meg a vásárlók. Mi az oka ennek? A rossz kommunikáció. Ez több részből áll, de minden visszavezethető a kezdetekhez, hogy nem gondolod át, mit szeretnél kitenni és csapongóan kommunikálsz.

Egységes és szép a vizualitásod?

Az Instagram egy erős vizuális platform, tehát muszáj neked is ehhez igazodnod. Alakíts ki egy egységes márkaképet vizualitásban is, ami téged tükröz és ne engedd meg magadnak azt, hogy rossz minőségű tartalmakat teszel ki. Ezek mehetnek a Storykba, de a feededbe semmiképpen ne jelenlenek meg!

 

Ha ezek közül akár csak egy kérdésre is nemmel válaszoltál, akkor neked szól az Instagram workshopunk, ahol megtanítjuk neked, hogyan tudsz úgy kommunikálni, hogy azzal valóban sikereket érj el. Jelentkezni pedig ITT tudsz.

Facebook oldaldoboz