Innovatin Essence

Fókuszban az ötleted!

Van egy szuper vállalkozás ötleted? Valósítsd meg, mielőtt más tenné!

Most gondolhatod, hogy egyszer majd több időd lesz a vállalkozásod építésére, de valójában nagy eséllyel nem lesz. Ha pedig mégis, akkor meg lehet, hogy a lendületed nem lesz már meg ahhoz, hogy belevágj az ötleted megvalósításába.

nicole-honeywill-sincerely-media-ylverpz8l1s-unsplash.jpg

fotó: Nicole Honeywill (Unsplash)

Számos kifogásod lehet, nincs elég időd, nincs most meg hozzá ez és ez a feltétel, még pici a gyerek, előtte még szeretnél elvégezni valamilyen képzést, sokan mondják, hogy az ötleted nem rossz, de már túl sokan foglalkoznak ilyesmivel, stb. Egyetlen kérdést kell tisztáznod! Hiszel az ötletedben? Amikor felébredsz, már ezen jár az agyad? Arról ábrándozol, hogy lesz egy saját terméked/szolgáltatásod, már azt is tudod, hogy hogyan dolgoznál, ki lenne az, akivel szívesen együttműködnél? Akkor mire vársz?

Az idő egy olyan paraméter, amire nincs ráhatásod, akkor is múlik, ha nem akarod. Minél több idő telik el a megvalósításig, annál nagyobb az esélye, hogy valaki valami hasonlóval jelenik meg a piacon és akkor már megint a kétkedőknek lesz igaza. Hiszen ezt már más csinálja. Csakhogy megvan rá a valós esély, hogy az, aki előbb kezd bele a vállalkozási ötlete megvalósításába, nem is feltétlenül jobb nálad, csak több az önbizalma, jobban hisz magában, nem tétlenkedik, lesz ami lesz, elkezdi. És az az igazság, hogy jól is teszi. Mert egy vállalkozás folyamatosan fejlődik, fejlődnie is kell, így minél később indítod el, annál később tud kialakulni az a megoldás, ami aktuálisan kitűnhet a többi közül a piacon.

Ahhoz, hogy a vállalkozásod építésének egyes lépéseit végiggondold, az alábbiakat javasoljuk:

1. Írd fel egy lapra, mi a fő motivációd a leendő vállalkozásod kapcsán, mi a missziód, miért szeretnél igazán belevágni (ne a pénz legyen az!)

2. Ezt a központi üzenetedet írd egy lap közepére, és készíts a majdani vállalkozásodról egy mind map-et!

3. Írd a fő motivációd köré azokat a legfontosabb elemeket, tényezőket, amikkel már most rendelkezel, például: vállalkozásod/terméked neve, valamilyen képesség, eszköz, ami már a rendelkezésedre áll.

4. Azokat a paramétereket is tüntesd fel, amik még hiányoznak, amelyek nélkül nem tudsz elindulni, például: több idő a tervezéshez, valamilyen képzés, egy weboldal, pénz, stb.

5. Most arra kérünk, nézd át ezt az ábrát!

Hol tartasz most? Miben vagy bizonytalan? Mit érzel, ha ránézel?

Ha továbbra is felvillanyoz az ötleted, ha úgy érzed, hogy ha tehetnéd csak ezzel foglalkoznál, akkor ne várj tovább! Kezdd el!

Ha esetleg nincs elég időd ahhoz, hogy alaposan kielemezd a részleteket, vagy nem tudod, hogyan indulj el a megvalósítás felé, akkor pedig írj nekünk!

 

Facebook oldaldoboz