Innovatin Essence

Fókuszban az ötleted!

Otthoni munkavégzés és időbeosztás? 5 tipp, hogy tudatosabban gazdálkodj az időddel!
Miért szeretnél vállalkozó lenni? "Azért, mert végre én szeretném beosztani az időmet!" Sokszor ilyen egyszerű a válasz. De vajon sikerül mindez?
gabriel-porras-japgkgjmf8y-unsplash.jpg

Ha a te döntésedben is mérvadó volt az, hogy vállalkozóként magad rendelkezz az időddel, akkor tényleg foglalkoznod kell az időbeosztásoddal, mert ez az a terület, amelyet folyamatosan kontrollálni kell ahhoz, hogy hatékony tudj lenni, és közben mégse terheld túl magad.

Azonban az, hogy magad oszd be az idődet, nem is olyan kis feladat. Látszólag nem nehéz, hiszen ha eddig nyolc órában dolgoztál, gondolhatod azt, hogy akkor most ezt te is meg tudod csinálni, csak éppen otthon, vagy a saját irodádban. Viszont az a különbség, hogy egy munkahelyen mindez kötelező, azaz amennyiben elkésel, lesz visszajelzés. Ha tovább maradsz bent dolgozni, már tudod hogy az bizony túlóra (elvileg). Mindez home office-ban kicsit más.

Nem sok esély van rá, hogy ha eddig meghatározott időben és előírt dress code szerint vonultál be a munkahelyedre, akkor most is így kezdesz el dolgozni reggel 9-kor az étkezőasztalból munkaállomássá alakított irodádban. Bár lehet, hogy van rá példa.:) Ha egyedül vagy vállalkozó, senki nem kontrollálja majd az idődet, illetve egy valaki igen, méghozzá te. Teszteld a különböző módszereket, legyen egy nagyjából fix rutinod!
Amit biztosan megspórolsz egy otthoni munkavégzés esetében, az a munkába járásra fordított idő. Ezért, ha otthoni munkavégzésben gondolkozol, akkor ezt az időtartamot fordíthatod a háztartásra vagy testmozgásra.

Az otthonról végzett munka esetében nehézséget jelent általában az is, hogy fejben mikor tudod letenni igazából a munkát. Ugyanis lehet, hogy délután 4-kor még javában tervezted a következő lehetséges szolgáltatásodat, 5-kor meg már ugyanannál az asztalnál aprítod a zöldséget a vacsorához. Ha ez így van (még ha nem is szó szerint), javaslom hogy legyen az átállásra egy rituáléd. Találd meg, mi segít átkapcsolni, mert ugye ebben az esetben a munkából hazajárás kimarad, ami eddig kitűnő lehetőség volt arra, hogy levezesd a napi történéseket.

Ahhoz, hogy el tudd szeparálni a különböző feladataidat (munka, háztartás) megoldás lehet az, ha nem minden nap otthonról végzed a munkát. Egy kávézóban vagy egy coworking irodában kevesebb dolog tudja elterelni a figyelmedet, és bár el kell jutnod oda, hidd el ez az idő megtérül, mert nagy valószínűséggel hatékonyabban haladsz majd a teendőiddel, ha közben nem ugrasz fel az asztaltól, hogy elmosogass.  Egy külső helyszínen nem zökkensz ki annyiszor a folyamatból mint a megszokott környezetedben. 

Ez persze még inkább nehezített pálya, ha mindeközben még gyereket is nevelsz és altatás időben kell megoldanod a munkát, illetve iszonyat csendben a házimunka egy részét. :) Ilyenkor az a nem mindegy, hogy mennyi idős a pici, be tudod-e már vonni a munkába, vagy egy laza mozdulattal bármikor 1 másodperc alatt megsemmisíti a szellemi termékedet.:) Ha abban a fázisban vagy, hogy kicsi baba mellett szeretnéd elkezdeni a vállalkozásod építését, akkor megnyugtatlak, nem lehetetlen küldetés, viszont elég melós és egy dologra szükséged lesz előbb-utóbb, amit bizony úgy hívnak, hogy segítségkérés.
Tudom, nem könnyű! De, ha azt szeretnéd, hogy minőségi időd jusson a gyerekre és a vállalkozásoddal is szépen, zavartalanul tudj haladni, akkor azt javaslom, hogy tanulj meg segítséget kérni és delegálni!

 

Összefoglalva:

  1. Tudatosan építsd fel a napodat, hetedet! Teszteld a módszereket!
  2. Alakítsd ki a reggeli és esti rutinodat!
  3. Ne hagyd, hogy összemosódjanak a különböző feladataid, ha otthonról dolgozol! Erre legyen egy egyértelmű választóvonalad!
  4. Időnként keress külső helyszínt, amivel növelheted a hatékonyságot és leszámolhatsz a multitaskinggal!
  5. Kérj segítséget, delegálj!

 

Neked mi a munkamódszered?
Hogyan osztod be az idődet? Sikerül kialakítani azt az időbeosztást, amiért a vállalkozói létet választottad?

 

Amennyiben szeretnél egy kis segítséget kapni, írj az innovatinblog@gmail.com-ra!

INNOVATIN

 

fotó: Unsplash

Facebook oldaldoboz

süti beállítások módosítása