Innovatin Essence

Fókuszban az ötleted!

4 tipp arra, hogy hogyan meséld el a történetedet, ha vállalkozást indítasz!

Ha van egy egyedülálló terméked vagy szolgáltatásod a piacon, akkor elképzelhető, hogy a háttértörténet megosztása nélkül is nagyon szép számokat érsz el. Az viszont szinte biztos, hogy amennyiben a sztoridat is mögé teszed, még inkább elköteleződik a célcsoportod, sőt talán ennek hatására az összetétele is módosul. Ezért is praktikus már a vállalkozásod indításakor kommunikálni, hogy ki is vagy te, miről is szól a márkád. Hiszen így már a kezdetektől a számodra ideális közönséget tudod megcélozni. Egy jó történettel, sokkal közelebb tudnak kerülni hozzád a vevőid, ügyfeleid.

kal-visuals-zmnaldiz2_i-unsplash.jpg

Fotó: Unsplash (Kal Visuals)

A Starbucks nevét ma már mindenki ismeri. Carmine Gallo könyvéből (Storytelling) megtudhatjuk, hogy a cég mai vezérigazgatója és elnöke, Howard Schultz, egy olyan vállalatot szeretett volna építeni, ahol méltósággal bánnak az alkalmazottakkal. Howard Schultz apja azért veszítette el az állását egy futárcégnél, mert eltörte a lábát. Ekkor Howard hét éves volt. Bevétel és betegbiztosítás nélkül a család nehéz időszakon ment keresztül és Howard tudta, hogy ha egyszer módja lesz rá, segíteni akar az embereken, hogy ők ne kerüljenek hasonló helyzetbe.

„Az alkalmazottakkal való emberséges bánásmódra nem szabad úgy tekinteni, mint pluszköltségre, amely a profit rovására megy; valójában ez egy katalizátor, amely sokkal nagyobbra képes növelni egy céget, mint amennyire a vezetője álmodni szerette volna. A Starbucks apám élő hagyatéka.”

Egy ilyen történettel azt hiszem, könnyen lehet azonosulni, miután ez az élethelyzet bárkivel előfordulhat. És pont ez a lényeg! Nem kell feltétlenül extrán kiemelkedő történet ahhoz, hogy elköteleződjenek az alapötletedet révén a célcsoportod tagjai. Egy hétköznapi eset is lehet az alapja a vállalkozásod történetének.

Te mennyire gondoltad végig, hogy mi is a márkád története? Mi volt az a probléma, amire megoldást kerestél? Mi volt a fő hajtóerő, hogy elindítsd a vállalkozásodat?

Bármennyire is egyszerűnek tűnik a válasz, másoknak lehet épp ettől lesz a te márkád vonzó. Hiszen a vásárlók, ügyfelek, vendégek nem mindig csak egy újabb termékre vágynak. Egyre inkább felértékelődik annak a szerepe, hogy tudják hogyan készült el például az a kézműves gyertya, ami kapható a webshopodban. Hónapokig kísérleteztél az előállítással és az összetevőkkel, odafigyeltél arra, hogy a lehető legkisebb mértékben terheld eközben a környezetedet? Tudasd ezeket a követőiddel, mert sokuk éppen emiatt fog ismét tőled vásárolni.

Ha nem tudod, hogyan kezdj hozzá a történeted megfogalmazásához, akkor adunk pár tippet:

1. Beszélj arról, hogy mi lelkesít, ha az ötletedre, vállalkozásodra gondolsz! Foglald össze, mi motivált arra, hogy ez a vállalkozásötlet megvalósuljon! Vegyél magadhoz tollat, papírt vagy csak rögzítsd egy hangjegyzet formájában azt, hogy mitől érzed azt, hogy ez a te utad.

2. Milyen módon befolyásolod a márkáddal mások életét? Milyen problémát tudsz megoldani? Miért épp ez a termék/szolgáltatás a tiéd? Esetleg nem voltál elégedett azzal, amit te korábban kipróbáltál?

3. Építsd fel a történetedet! Azt érdemes átgondolnod, hogy az adott kihívásból hogyan jutottál el oda, ahol most tartasz.

4. Nemcsak a bemutatkozó szöveg vagy az élőszó számít. Képekkel, videókkal is alátámaszthatod a történetedet!

Ha röviden összefoglaltad, hogy mi is a márkád esszenciája, akkor már csak az maradt hátra, hogy ezt következetesen kommunikáld is, akár élőszóban, akár az online felületeiden. Ettől leszel emlékezetes és maradsz egyúttal hiteles.

 

 

 

Facebook oldaldoboz